dijous, 31 de desembre del 2009

CONCLUSIÓ DEL BLOC


Per a mí, tot això del bloc ha sigut una experiència molt nova i a la vegada molt enriquidora. Jo fa molt poc temps que utilitzo aquestes noves tecnologies i encara haig de millorar moltíssim perquè tot és nou i innovador.
Quan el professor ens va dir que haviem de fer un bloc jo no sabia de que parlava, ni que havia de fer, i mirava a la gent per veure si la ells estaven igual de perduts que jo. Ara per sort, ja han passat uns mesos i he après uns quants conceptes per a poder desenvolupar el meu bloc personal i tinc la sort des de fa poc temps, de poder gaudir d'internet a casa meva per poder actualitzar-lo constantment.
Va parlar de que tindriem d'anar fent entrades al bloc setmanalment, per tal de publicar i d'explicar les pràctiques i conceptes que hem après a l'assignatura de GITIC. A més, hem hagut d'anar fent el mateix procès amb l'assignatura de COED i amb les sessions de seminari.
Cada alumne ha hagut d'anar fent el mateix procès, i tant els professors com tots els alumnes de la classe tenen accès als blocs dels seus companys.
La veritat és que des del primer dia que vaig crear el meu bloc fins al dia d'avui he millorat moltíssim, i he après conceptes relacionats amb les blocs i també avantatges d'aquests.
Les meves primeres intervencions segur que no eren molt bones, però des de que tinc accès en qualsevol moment a millorar el meu bloc, aquest ha anat millorant.
Dos de les sessions que vull destacar per sobre de les altres són les de la possibilitar de retocar una imatge amb l'ordinador, pel fet de que va ser la meva primera experiència una mica seriosa amb l'ordinador, i l'altre la de les metàfores de l'ordinador. Ens explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Els quatre models són els següents:

· La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor.

· La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne.

· La metàfora del laboratori: l'ordinador coma simulador.

· La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina.


M'ha agradat pel fet de que penso que és molt interessant, ja que cada vegada més els nens i nenes utilitzen els ordinadors i cada vegada més, les noves tecnologies i els programes educatius d'aprenentatge estan més present el món educatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada