dijous, 31 de desembre del 2009

EL LLENGUATGE AUDIOVISUAL


Els mitjans de comunicació tenen com a finalitat última la transmissió de determinats missatges que fan una representació de la realitat i no són en cap cas la realitat mateixa. Per comprendre els missatges hem de ser capaços de produir missatges audiovisuals i per això és necessari conèixer tots els elements que intervenen en la comunicació audiovisual.

Els infants d'avui dia tenen més per la mà els mitjans de comunicació i gran part dels coneixements els adquireixen a través d’aquests mitjans, i molt especialment a través d'internet i de la televisió. En aquesta societat d'avui en dia és necessari poder i saber interpretar aquests missatges audiovisuals, ser capaços d'expressar-se sabent utilitzant aquests mitjans i conèixer els elements que composen la comunicació audiovisual.
Quan els més petits acaben l'ensenyança obligatòria han de poder entendre els components bàsics de la comunicació audiovisual, d'aquesta manera es podrà dir que s'ha fet un bon ensenyament-aprenentatge.

Els objectius a grans trets d'aquest exercici són:

Saber quins són els agents que actuen en qualsevol llenguatge audiovisual.

Saber quins són els processos de producció audiovisual i els elements que intervenen en aquests processos.

Saber les característiques dels diferents tipus de mitjans audiovisuals com poden ser la televisió, Internet, ràdio,etc.

Ser capaços de diferenciar les estrutures de qualsevol tipus de llenguatge audiovisual.

Ser capaços de distinguir la relació entre la realitat i la seva representació a travès d'aquests mitjans de comunicació.

Saber que la informació audiovisual és una representacio de qualsevol fragment de la realitat.


Nosaltres com a futurs educadors tenim una " responsabilitat " per a que els nens i nenes que tiguem a les nostres aules, siguin capaços d'entendre amb total correcció qualsevol missatge relacionat amb l'educació. D'aquesta forma evitaran confusions absurdes i innecessàries que en moltes ocasions creen interferències als infants i que poden ser un dolent aprenentatge per als més petits.
Si ho aconsegueixen, obtindràn uns coneixements correctes i aquest fet farà que els nens i nenes siguin capaços de diferenciar la informació correcte, bona i saludable de la que no ho és. Això dependrà en gran mesura de la tasca que facin totes les persones que es dediquin a l'educació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada