Model teòric de Linda Flower i John R. Hayes,1981.
El 1996 Hayes va fer una actualització i va incorporar un component actitudinal que inclou actituds i emocions entre d’altres aportacions més rellevants.
A continuació us explicaré les diferents parts del procés de composició escrita:
1. Situació de comunicació: conté tots els elements que son externs a l’escriptor i dintre de la situació de comunicació podem distinguir el problema retòric i el tema.
1 A. Problema retòric: conjunt de circumstàncies que fan que una persona es decideixi a escriure.
Ex: En Sant Jordi vull escriure un poema a la meva novia.
1 B. Tema: és la solució al problema.
Ex: El poema o text que li escric.
2. Memòria a llarg termini: inclou tots els coneixements de diferents tipus que l’escriptor té enregistrats/ emmagatzemats al cervell i sobre el contingut temàtic i audiència.
Ex: els coneixements que té l'escriptor emmagatzamats al seu cervell.
3. Control: mecanisme que s’encarrega de regular en quin moment actua cadascú d’aquests tres subprocessos (planificar, redactar i revisar).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada